14. apr 2011

Ja piim ei keegi üle...

Mu viimase aja isiklike saavutuste hulka kuulub hommikusöögiks hirsipudru keetmine. Siiani olin pidanud emasid (nagu mu sõbranna Ene), kes hirsiputru hommikul teevad, Eriti Usinaks. Ükskord võtsin ka mina selle ette... ja kuna tulemus oli hea, siis olen isegi paar korda veel keetnud.
Siiani oli minu jaoks müstika, kuidas leida kiiretel hommikutundidel aega selliseks pikaks keetmiseks. Aga ma suutsin vajalikud toimingud sobivalt sätitada. Muud pudrud saavad max 10 minutiga tehtud. Hirss tahab ju pikemat podisemist (kuni 45 min).

Abiks on ka hea nipp, kuidas vältida piima ülekeemist. Kust täpselt, seda võtet kohtasin, ei mäleta.. (Nipiraamat?) Aga siin see on: Määri poti serv võiga. Sealt ei roni piim üle ääre. TOIMIB!

Sain ka pildile üleroomamist katsetava piima.

Hirsiputru tegin selle retsepti järgi. Kogused meie perele : 1,5 dl hirssi; 3 dl vett; 4,5 dl piima. Siis said kõhu täis 2 täiskasvanut ja 2 last (üks neist vähese isuga).

Siin pildil aga hoopis odrajahupuder. Nägi ilus välja, seepärast tahtsin jagada. Veelgi ilusamaks läks kui mesi-või rohkem sulanud olid. Punased marjad Goji-marjad.

2 kommentaari:

Siret ütles ...

Väga ilus puder...

Ja aitähh nipi eest ka - ma katsetan kindlasti kuna minul õnnestub isegi kiirkaerahelbe putru tehes teinekord piim üle ääre ajada :P

Silja ütles ...

võta heaks :)