1. märts 2011

Pilaff lambalihast


Saime maalt tüki lammas :) Ja ema andis edasi talle kingitud Usbekistanist saadetud maitseained. Üks neist oli plovisegu. No ja 1+1=2. Plov läks meie pliidil podisema! Viimati sain lambalihaga plovi kui vanaema seda tegi. Pärast seda olen vaid korra saanud head pilaffi. Seda peretuttavate juures - seal oli saavutatud hoopis uus tase. Vat nii head varianti ma polnudki varem saanud. Seal oli samuti maitseks pandud barbarissi, nagu minu kasutuses olnud segu sisaldas. Enam teistmoodi ei taha! Muidugi peaksin nüüd selgeks tegema, mis aineid segu sisaldas. Suutsin tuvastada koriandriseemned ja barbarissi.. ilmselt paprika oli ka?! Punane segu...

Võtsin ette S.Masso, O.Relev "Lihatoidud". Kuna mulle meeldib tomatipasta, siis läks käiku retsept "Pilaff lambalihast porgandi ja tomatiga". Ma tegin topeltkoguse... Tegin siis sedasi (kirjas 1 koguse ained):
500g pehmet lambaliha
3 sl õli
2,5 dl riisi (kasutasin täisterariisi)
7,5 dl vett
2 sibulat
4 porgandit
1 sl tomatipastat (mina kasutasin lahjemat tomatipastat.. ja seda läks 250g)
soola
pilaffi maitseainet

Pruunista väikesed lihatükid kuumas rasvas. Pane haudepotti. Kuumuta ka tükeldatud sibul ja porgand, lisa lihale. Kuumuta tomatipasta, lisa samuti. Pese riis ja lisa ülejäänud segule. Maitsesta tugevalt. Lisa vesi ja lase haududa kuni liha on pehme. Aegajalt kontrolli, et põhja ei kõrbeks. Vajadusel lisa vett.

Serveerimisel lisasime natuke hapukoort.. vana harjumus. Aga juurde tõstes jätsin selle ära. Ilma oli paremgi :)

Panin plovi podisema ja läksin kepikõnnile. H ja lapsed segasid ja kontrollisid. Umbes 2 tunni pärast kui koju jõudsin oligi parajalt pehme. Nii tublid toiduvalvurid on meie majas!

Kommentaare ei ole: