23. nov 2010

Kohupiimategu...


Ühel hommikul nägin poole silmaga, et Terevisioonis tehakse kohupiima... Olen söönud kodus tehtud kohupiima... aga see pole erilist vaimustust tekitanud. Täiesti vale maitsega on olnud. Koguaeg olen mõtisklenud, et kui panna vanilli juurde, kas siis on õigem maitse või milles asi...
Käisime "tuttavate lehmade juurest" (mu isa väljend) piima toomas ja tahtsin proovida samuti. Õnneks on olemas saadete arhiiv! Juhendusin ETV-st (Märt Metsallik, Põhjaka mõisa kokk) ja Bioneeri foorumist (on küll jogurti teema aga viimases postituses kohupiim).

Maitse tuli hapukam kui poe-kohupiimal. Aga mitte midagi hullu. Ja kui segasin suhkru-kakaoga, siis oli täitsa OK :) No ja küpsetades puudus igasugune "vale maitse." Tegin samuti sõrnikuid, Ragne blogi järgi (vt allpool). Kui sõrnikuid kuskil silman, tekib vastupandamatu isu. Söön ikka hapukoorega!

3 liitrist piimast sain 570 g kohupiima. Mis on vist väga hea tulemus.

Tegin siis nii:
1. Piima lasin hapuks minna, koorisin pealt kollase koore.
2. Kuumutasin hapupiima potis, madalal temperatuuril ~60-kraadini.
3. Tõstsin poti kõrvale ja jätsin seisma
4. Mõne tunni pärast valasin kõik sõelale ja lasin nõrguda.
VALMIS!


Sõrnikute tarvis läks vaja:
2 muna
2 spl suhkrut
natuke soola
500 g kohupiima
5-6 spl jahu


Munad suhkru-soolaga kloppisin nuimikseriga lahti, lisasin kohupiima ja töötlesin ( et terad muutuksid väiksemaks ja mass läheks ühtlasemaks). Lisasin jahu (niipalju, et mass oleks natuke vormitav. Tegin pätsid, paneerisin jahus ja küpsetasin kuumal pannil õli sees.
Sõime siis hapukoorega (nagu ka enne mainisin).

2 kommentaari:

Koopatibi ütles ...

Meil oli kunagi ammu lehm ja vanaema tegi ise kohupiima. Mäletan, et ma ei olnud ka sellest vaimustuses. Selline kõva, teraline ja hapu. Aga mul on ka meeles, et küpsetistesse sobis hästi. Tegime tihti rosinatega kohupiimavormi.

Anonüümne ütles ...

Ma lasen piima kiirelt hapuks. Näiteks täna hommikul panen hapnema ja homme hommikul teen kohupiimaks. nii 30 kraadise piima sisse segan natuke petti või tere hapukoort ja panen toatemperatuurile hapnema. Minu kohupiim saab küll mahe. (tavaliselt kasutan küll kitsepiima, aga 'retsept' töötab ka lehmapiimaga).
Valmis kohupiima pole vaja väga kuivaks nõrutada, siis saab ka pehmem.