28. okt 2010

Soolakoorikuga leib... ja üks kaste kah




Meie leiva juuretisepoeg elab ka Ursula hea sõbra ema hoolitsevate käte all. Ja nagu ikka juhtub, tuli leivategu jutuks (mu sõbrannaga küll, kes on juhtumisi sõbra ema :D). Ursula sõbra Aksli vanavanaema ema oli leivale pannud peale jämedat soola, et kerkides teki külge ei hakkaks. Mõneks ajaks vahetavad mu leivad seemnekatte soola vastu. Tõesti mõnus vaheldus! Kellele meeldivad soolakringlid, nendele peaks samuti selline lahendus sobima. A vanavanaema oli lapsepõlves sellist koorikut VÄGA armastanud!

Taigna sisse olen viimasel ajal jälle jahvatatud koriandriseemneid pannud.

Leivajäägid lähevad tihti ka lihakastmete sisse. See on jälle minu vanaema pärand. Teeb mõnusaks tummiseks ja lisab loomulikult head maitset!
Üks pildinäidis hiljutisest kastmest..




Kaste muidu selline:
Raguukondid
sibul
porgand
tomat
vesi
leib
sool
pipar


Pruunistasin raguukondid pannil, panin potti. Kuumutasin rasvas porgandid ja sibula, lisasin tomatisektorid... Lisasin lihale, valasin peale kuuma vett. Hautasin kuni liha valmis. (Vahepeal lisasin soola ka...) Panin lisaks leivaviilud, need hakkavad ajapikku ise kastmes lagunema... Aitan kahvliga vms tavaliselt lagunemisele ikka kaasa ka.

Sõime keedukartulitega, järgmisel päeval lõunaks tatraga :)


Pildil muide, leiva all, mu esimene katsetus kangastelgedel :)

Kommentaare ei ole: