20. mai 2010

Uus leib...




Meie koduleib on nüüd teistsugune. Vahepeal arvasin, et meie ahjuke on läbi. No alumine kütteelement (või kuidas iganes seda nimetatakse) lakkas töötamast. Ilmselt leiva küpsetamise tõttu. Viskasin leivale vett ahju ja eks see oli vastumeelne. Rohkem sellist rumalust ei teeks...
Kui arvasin, et kodus enam leiva teha ei saa, küpsetasin ema ahjus. Kääritasin-sõtkusin-kergitasin kodus, siis tuli ema autoga leibadele järgi (õues oli veel külm)... ma jalutasin lastega ema juurde ja küpsetasin seal. Küll tuli hea leib!!! Vetruv ja õhuline ja koorik oli mõnus ning pronksiläikeline.
Järgmine kord proovisin kodus küpsetada ja panin ahjus keerdõhu, nii et külgmised kütteelemendid andsid kuuma. Kuna polnud kindel, kas nii leib välja tuleb, mõtlesin katsetada ka temperatuuriga. Küpsetasin 20 min 240-kraadi juures, pintseldasin veega ning siis keerasin 180-kraadi peale. Võtsin tunni aja pärast välja. Muidu olin, nagu A.Maksani õpetuses, iga natukese aja tagant temp. alandanud ja pintseldanud. Leib tuli jälle suurepärane. Ja nüüd ma nii teengi.
Üks muutus tuli ka jahuga. Meie maja kõrval Säästukas enam Veski Mati jahu ei müüda... On Kalewi rukkijahu. Ja selle jahuga leib meeldib mulle väga!!! Vähemalt praegu. Ilmselt jahu tõttu ongi koorik mõnus ja sisu õhuline. Selliseid õhumulle varemates leibades vähemalt polnud.


Viimane kord tegin 2 rosinaleiba ja ühe tavalise, mille peale panin seemned. Ühe rosinaleiva pidin andma emale, teist palus Ula... Mõlemad said aga ruttu otsa (ema saab järgmine kord oma jao :), sest sattus suurem hulk külalisi läbi käima. Rosinaleivale sobis imehästi kuusekasvudega või! Magus rosin ning hapukas kuusekasv on koos suurepärased!

2 kommentaari:

Redfox ütles ...

ma olen ka läinud selle peale et üsna pea 180 kraadini ja nii jätta. kiire on kogu aeg ja ei viitsi passida.
vett panen mina ikka aga alles siis kui ahju välja lülitan. muidu ei panekski aga ma tahan et kauem pehme seisaks, ma nädalaga ei jõua pätsi ära süüa.

Silja ütles ...

lülitad ahju välja kui leib valmis ja siis jätad ahju???