26. veebr 2010

Kaeraküpsised kaht moodi


Ostsin mõnda aega tagasi kaerajahu... ja see ootas oma õiget aega :)
Et valmistada EV92 puhul küpsisetorti, said valmis kahte erinevat moodi kaeraküpsised. Kahte erinevat moodi seetõttu, et teaksin, milliseid järgmine kord lihtsalt näkitsemiseks teha.
Mõlemad küpsised jäid muredad aga väga magusad. Järgmine kord teen mahedama maitsega. Küpsisetordi jaoks sobisid väga hästi. Rohkem meeldisid vist esimesed küpsised.
Kahe retsepti peale sai täpselt paras kogus küpsiseid ~34.
Järgmine kord küpsisetordi jaoks teen ilmselt lihtsalt paraja suurusega plaadid. Seekord aga ei teadnud, millise vormi sisse need lähevad ja kas üldse välja tulevad :)

Retseptid:
Ainult kaerajahuga- Veski Mati jahu pakendilt. (Pildil vasakul)
300 g kaerajahu
150 g võid
100 g suhkrut (järgmine kord panen ilmselt 50 g)
2 spl vett
soola

Või sulatada, seejärel lisada suhkur, sool, vesi ja kaerajahu ning segada ained. Taigen suruda plaadile või vormi ning asetada külma 20-30 minutiks. Mina rullisin taigna kahe küpsetuspaberi vahel õhukeseks ning seejärel lõikasin sobivad tükid ja tõstsin natuke üksteisest eemale.
Küpseta 180-kraadises ahjus kuni küpsised kuldsed ja tunduvad sõrmega katsudes küpsed.
Võta plaat ahjust, lase natuke jahtuda ning siis tõsta restile jahtuma.

Pakendil pole küpsetamisest juttu. Kas sobiks ka niisama koogipõhjaks?!?! Maitse oli taignal küll hea:)

Kaerajahu ja täistera-nisujahuga Digestive´i küpsised - Krõbedad küpsised.
100 g täistera-nisujahu
100 g kaerajahu
50 g pehmet pruuni suhkrut (mina kasutasin siiski valget)
1 tl küpsetuspulbrit
noaotsatäis soola
100 g külma võid
1-2 spl piima

Ühenda omavahel kuivad ained, lisa või ja näpi koos peeneks puruks. Sega jurude niipalju piima, et saab niiske taigna. Aseta 15 minutiks külmkappi tahenema. Aseta külm taigen kahe toidukile tüki vahele ning rulli õhukeseks (3 mm). Mina rullisin jällegi küpsetuspaberite vahel. Ja lõikasin kandilised tükid ning tõstsin üksteisest veidi eemale.
Küpseta 180-kraadises ahjus kuni küpsised kuldsed ja tunduvad sõrmega katsudes küpsed.
Võta plaat ahjust, lase natuke jahtuda ning siis tõsta restile jahtuma.

5 kommentaari:

Pille ütles ...

Ma praegu vaatan, et see digestive-küpsiste retsept on Krõbedatesse küpsisteraamatusse vist ikka nami-nami kaudu jõudnud. Kahtlaselt sarnane ühele šoti retseptile, mis ma eesti keelde mugandasin ;)

Ma ise mitu korda teinud, väga mõnusad on!

Silja ütles ...

hmm... et juhatasin plagiaadirajale? :)

Pille ütles ...

Ei, mitte seda. Lihtsalt tore näha, et kes kõik nami-namit kasutavad ;)c

Pille ütles ...

Loen nüüd Su postitust uuesti ja küsimust esimeste küpsiste kohta - võib-olla tõesti sobib ka niisama tordipõhjaks? :)

Kusjuures seda teist segu olen ma kasutanud toorjuustukookide tegemisel nii, et teen pool kogust tainast ja surun selle koogivormi ning küpsetan ühe suure n-ö küpsise. Palju lihtsam, kui purustatud küpsiste ja sulavõiga jamada :)

Silja ütles ...

et see on minu jaoks ka küsimus, kas ikka sobib niisama tordipõhjaks... maitse on hea (samas mulle maitseb iga taigen :p)... aga ma ei tea, kuidas kuumutamata jahu organismis tegutseb vms... aga paki peal pole küpsetamise kohta kirjutatud.. vbolla peetakse seda lihtsalt iseenesestmõistetavaks, et ikka ahju ka panna.....