11. nov 2009

Isadepäevaks....



Üheks kingitusektegi Ula minu abiga mehise lille. Õhtul küpsetasin valmis keedutaignast tuuletaskud (pilt allpool).. Ja hommikul täitsin need kreemiga (kohupiim, vahukoor, püreestatud astelpaju, suhkur). Tegin enda maitse järgi mahedama kreemi. H arvas, et oleks võinud ikka natuke magusam olla. Õhtuks polnud ta magusaisu raugenud... valis välja Maiustused raamatust Daimi šokolaadi. Mõeldud-tehtud. Kuigi alguses hirmutas temperatuuri jälgimine, mis retseptis kirjas... Aga sai täiesti termomeetrita!


Vaja läks:
50g võid
130g suhkrut
70 g (heledat) siirupit. Meie kasutasime tumedat...
200 g piimašokolaadi


Sega paksu põhjaga potis või, suhkur ja siirup. Sulata madalal kuumusel (panin elektripliidil kuumuse 2) ja lase seejärel keema tõusta. Sega aeg-ajalt ja keeda kuni tekib pehme karamell (termomeetril 142-kraadi. Mina katsetasin veekausiga - tuilgutasin karamelli vette ja kui hangudes oli juba õige, siis võtsin pliidilt). Kalla segu küpsetuspaberile (võib olla vormis) ja lase jahtuda. Lõika karamell väiksemateks tükkideks enne kui see täielikult kõvaks tõmbub. lõikamiseks on vist otstarbekam kääre kasutada. Mul tulid noaga sellised lapergused tükid...) Lase siis täielikult jahtuda.

Sulata šokolaad vesivannil, kasta karamellitükid ükshaaval šokolaadi ning aseta küpsetuspaberile tagasi. Lase šokolaadidl hanguda.

Hoia jahedas.


H maitses ja ütles: "Nagu päris!!!" Mina nõustun!


Kui nüüd keegi oskaks öelda, miks oli retseptis kirjas et just heledat siirupit peaks kasutama? Nii enda harimise mõttes huvitab....


Tuuletaskud olid sellised:

4 kommentaari:

Teresa ütles ...

Ma jumaldan Daimi šokolaadi, selle proovin kohe kindlasti järgi. Aitäh retsepti eest.

Silja ütles ...

palun!
Daim on tõepoolest üks eriti hea põskepistmine ;)

Anonüümne ütles ...

Miks jäid käed sokolaadist määrima, söömise ajal? ;/ Kas tegin midagi valesti või nii ongi?

Silja ütles ...

Hoidsid liiga kaua sõrmede vahel? :D
Meie Daimid määrisid ka kui olid sõrmede vahel suhu saamist ootamas. .. olin selle ära unustanud. Igatahes ma ei tea, mida peaks teistmoodi tegema, et ei sulaks... Arvasin, et sellise koduse asja võlu... Katsun silmad lahti hoida kui kuskil mõni mõttetera selles suhtes ette jääb!