4. mai 2009

besee-keeruküpsised



Need on ühed mu lemmikküpsised. Retsept Oma Maitsest (aprill 2008), retro rubriigist.
Seal kandsid need nime küll "Kohupiima-munavalgesaiakesed"... aga mulle meenutavad nad rohkem küpsiseid kui kooke.

Taigna sees on kohupiim. Olen proovinud ka lihtsalt muretaignaga. Samuti hea!!!

Kohupiima-taigna sisse ei lähe sellest retseptis ei soola ega suhkrut. Aga magusa beseega just nii sobibki. OM-s on retseptis margariin. Mina tegin ikka võiga!

vaja läheb:
taigen:
2 munakollast
200 g võid (pehmet-toasooja)
3/4 tl soodat
200 g kohupiima
2 kl (ehk 4 dl) jahu

kreem:
2 munavalget
1 kl (2 dl) suhkrut
vanillisuhkrut

Taigna tegemiseks segada või ja kohupiim, lisada munakollased. Jahu-sooda segada omavahel ning lisada ülejäänud massile. Ka need omavahel läbi segada. Taigen panna 30minutiks külmkappi.
Kreemi tegemiseks vahustada munavalge suhkruga (kohe lisada suhkur!), maitsestada vanilliga.

Taigen jagada kaheks, rullida 0,5 cm paksuseks. Peale määrida pool munavalgekreemist, keerata rulli. Noaga lõigata tükid (tundub, et jäävad lapikud küpsised. Ahjus aga muutuvad nad ümmarguseks! Eriti tore on vaadata kuidas kreem tükke lõigates ühelt poolt välja pressib. See pool tuleb peale poole jätta!)

Küpsetada 200-kraadi juures 10 minutit.

Jahutada võiks restil. Säilitada jahedas (soojas hakkab besee-osa vedelamaks muutuma!)

5 kommentaari:

Ragne ütles ...

Olen ka neid küpsiseid teinud ja igatahes väärt proovimist!

Puhvis Kukk ütles ...

Oi kui armas pakapikk seal aitamas. Voi tainast soomas. :)

Anonüümne ütles ...

Mul on ka pidevalt meeles see retsept OM-ist, ainult seal kirjas, et kõige maitsvamad samal päeval, küsin kas järgmisel päeval olid ka maitsvad?

Kardemon ütles ...

kõige maitsvamad on jah samal päeval. aga seekord ma tegin järgmiseks päevaks need valmis. kuna juhtus,et mingiks ajaks läks köögis soojaks, siis hakkas see besee natuke sulama. tõstsin siis jahedasse. aga küpsised olid kile all. ehk siis see niiskus, mis tekkis, tegi kohupiima-taigna osa pehmemaks. aga arvan, et kui neid ühtlaselt jahedamas hoida, siis on ka järgmisel päeval sama maitsvad.
aga kiideti neid natuke pehmemaid küpsiseid samuti! maitsvad olid nad ikka!!!

marju ütles ...

Tunduvad tõesti head.. Peab proovima!