12. märts 2009

põldoasalat


nami-nami 14.kooskokkamine - Kuivatatud ja konservitud oad ja herned.

sirvisin läbi oma eesti kokaraamatud et milliseid ubadega toite eestlased läbi aegade söönud on. "Eesti rahvusköök" kokaraamatus oli üks söökidest põldoasalat. äärmiselt lihtne, seepärast esimeseks katsetuseks selle valisingi. jah, ma pole varem ubadest midagi teinud. kuigi mulle maitsevad oasupp ja õlleka oad.

millegipärast oli ärevus sees kui oad likku panin. veider. hommikul komponente keetes oli tuba auru täis, aknad higistasid... Ula köhast polnud jälgegi. vähemalt seetõttu oli juba hea ettevõtmine.

see roog oli/on saartelt. tahtsin juurde panna ka sinki... aga lugesin, et uba "on nii rikas toiduaine, et teadlaste kinnitust mööda võib ainuüksi ubadest elada pool aastat, ilma et organism kahju kannatab". mis ma siis ikka liialdan.

tegelikult teinekord paneks ikkagi sinki ka sisse... oleks maitsvam. toitev on ta ka ilma!

kirjutan siia retsepti, mis on raamatus. mina panin kartulit, porgandit tunduvalt rohkem.
eelroana peaks alljärgnevast jätkuma raamatukohaselt kuuele.

vaja läheb :
200 g põldube
200 g keedetud kartulit
100 g keedetud porgandit
1 keskmine mugulsibul
4 keedetud muna
200 g hapukoort
hakitud tilli
soola
suhkrut

oad olid 12 tundi leos. vee kurnasin ja panin uue veega keema. soola lisasin keemise lõpus (lugesin, et siis ei jää koor kõva).
keedetud kartulid ja porgandid lõigata suurteks tükkideks (ma lõikasin porgandid väikesteks.. kartulid aga suurteks. järgmisel korral ka viimased väikesteks. mulle lihtsalt meeldib nii rohkem).
haki ka sibul ja lõika muna sektoriteks (ma viimase tegin jällegi peeneks).
salatikomponenid segada hapukoore-tilli-soola-suhkru kastmega.

kaunistada muna ja tilliga.

ja kui kõhutuuled liiga ei tee, teen pea uue oatoidu. pakk on ju nüüd ootamas.

Kommentaare ei ole: