13. jaan 2009

punane läätsesupp


nami-namis 12. kooskokkamine - läätsedest toidud. siiani olen teadlikult läätsi vist paar korda söönud. esimene kord oli Itaalias. seal valmistas neid üks pensionär, kelle juures ööbisime. ta polnud eriti suur kokkaja. enamus asju oli vaja vaid soojendada. aga neid ta keetis ise. oli natuke võõras maitse.

koju tulles ostsin ise ka paki ja keetsin neid. ju siis väga hästi välja ei tulnud, sest rohkem pole neid teinud. kooskokkamine muidugi inspireerib ja sain tehtud punase läätsesupi.

peekonit panin 140 g asemel 200 g ja tomatipastat 0,5 asemel 2 dl (et ilusamat värvi saada...). pastnaaki polnud samuti võtta ja asendasin kartuliga. puljongikuubiku asemel lisasin 1,5 spl Herbamare puljongikontsentraati.

täiesti teistmoodi maitsega söök kui ma tavaliselt olen teinud. eelkõige selle pärast, et juursellerit ja majoraani polnud ma kordagi kasutanud. sügavkülmutatud juurviljade segus on esimene ette sattunud kuskil (siis olen mõelnud mis veider asi see on). läätsed läksid võibolla liiga pehmeks?! retseptis oli öeldud ka, et lisa hoolega pestud ja nõrutatud läätsed. ma IGAKS JUHUKS tahtsin neid vee alt läbi lasta.. ja kui vett said, siis läksid kokku. kui oli aeg neid lisada, siis murendasin selle klombi supi sisse. ehk siis vähemalt nende läätsede puhul, pole pesemine tõepoolest vajalik.

aga mulle vahelduse mõttes tõesti meeldib. domineeriv juurseller on küll veidi võõras mu jaoks aga ilma selleta saab ju ka seda suppi proovida :) nüüd tuleb ära oodata teiste sööjate arvamus :)

2 kommentaari:

Pille ütles ...

Aitäh osalemast, Kardemon!!! (Ja loodetavasti teed veel midagi läätsedest:))
Muide, mina avastasin ka juurselleri enda jaoks alles ca 2 aastat tagasi. Aga niiiii maitseb - nüüd võin toorelt ka krõbistada, nagu kaalikat-porgandit.

Kardemon ütles ...

kusjuures järgmisel päeval suppi soojendades polnud see maitse enam nii pealetükkiv.
ktsun veel mõnes toidus seda proovida ja eks siis näis kas krõbistaksin ka niisama. :)