26. sept 2008

kõrvitsa püreesupp. kõrvits vol 1

mu lemmik-hoidis maailmas on kõrvitsasalat. kuubikuteks lõigatud kõrvitsatükid äädikamarinaadis.. või kuidas iganes seda tehakse :). ma olen seni ainult kuubikuid lõiganud ja siis söögi kõrvale juba valmis salatit ampsanud. ülejäänud töö on teiste teha jäänud.

niiet kõrvitsaga assotseeruski mulle koguaeg just see salat. tundub, et see aeg on ümber. saime maalt 2 kõrvitsat. ühe väiksema ja ühe hirmsuure (vähemalt minu jaoks). viimane läheb jagamisele vanaemade jt soovijate vahel. väiksema jätsin endale, et proovida enda jaoks midagi uut. arvasin, et saan ehk kõrvisasupi ja koogi... kuid isegi see väike kõrvits osutus suuremaks kui ma arvasin... ehk siis temast sai palju rohkem...
esiteks sai kõrvitsast kõrvitsa püreesuppi.

vaja läks:
500 g puhastatud ja tükeldatud kõrvitsat
1-2 tl puljongipulbrit/kontsentraati (Herbamare)
100 g "Merevaiku"
pool kolmnurka sinihallitusjuustu
vett

serveerimiseks:
peekonit
basiilikut
rõõska koort

panin kõrvitsa vähese veega ning puljongipulbriga keema kuni ta pehmeks läks. võtsin tulelt ja püreestasin kõrvitsa. lisasin "Merevaigu" ja murendatud sinihallitusjuustu ning segasin kuni juustud olid sulanud ja supp uuesti keema tõusnud.

peale praadisin peekonit. lisasin basiilikulehti ja kaunistasin rõõsa koore tilkadega. vat just nende tilkade pärast mulle püreesupid meeldivad. nii vahvaid kaunistusi saab teha* :P
*vala teelusikale rõõska koort (kui on kindel käsi, võib ka otse pakist tilgutada) ja tilguta sealt pealt supile rida täppe. tõmba hambatikuga kõigist täppidest läbi.

Kommentaare ei ole: