18. aug 2008

brüleekreem. lõpuks ometi :D




kunagi, kui PÖFF pesitses veel ka Sakala keskuses (ja kui see keskus veel alles oli... nostalgia missugune :D) oli mul võimalus näha täistopitud saalis, tutvuse poolest veel sisse saanuna, filmi Amélie. kõrvaklappe polnud, ehk nägin seda esmakordselt originaalkeeles. aga elamuse sain!!! muusika, kaadrid, positiivsus.... lihtsalt parim film, mida tahaks veel ja veel vaadata!!!!

seal on ka kaadreid söökidest. kuidas tervest (grill)kanast tükke lõigatakse ja siis näppude vahele võetakse pehme lihaga tükk.. nii isuäratav :D kuidas Amelie teeb kooki (segab jahu oma eriti armsas köögis).... kõige olulisem on aga minu jaoks see, et esmakordselt nägin brüleekreemi (crème brûlée)... kuidas lusikaga karamellikihti sai purustada... nüüd lõpuks sain ma ka ise selle tegemisega ühele poole. hoogu olen võtnud kaua... vaikselt soetanud vormikesed, gaasipõleti.... olen seda mõnes kohvikus söönud... varasem katsetus läks aia taha... siis olen mitmel korral koostisained koju varunud aga need muudele asjadele ära kasutanud. no vanillikaunu pole ikka õnnestunud saada... aga enam ei mallanud oodata.

nädalavahetus algas turtsudes selle üle, et me kuskile toredasse kohta ei lähe.. aga kuna sai üle vaadatud eelpool mainitud film ning valmis sai õnnestunud brüleekreem, siis need kaalusid üle "mujal-aja-veetmise-kui-aina-ühes-kohas".

ja polnudki raske teha seda. ilmselt tänu suurepärasele seletusele nami-namis - siin ja siin. mulle meeldib selline paksem karamellikiht (nagu ikka filmiski :p).. kuigi foorumis kirjeldatakse ideaalset karamellikihti: ideaalselt brüleekreemil mõraneb suhkrukiht nagu õrn jää öösel jäätunud lombil. Kui suhkrukihti peab raiuma või see tõuseb lusikaga ühele äärele surudes tervelt üles, sai suhkrut veidi liiga palju. Raiuma ei pidanud.. seega sai vist õige. Kuigi pean veel harjutama seda kuumutamist, et kõrbema ei läheks - ehk siis liiga vängeks see karamell.... Veel 2 kreemi külmkapis söömist ootamas :)


3 kommentaari:

Katja ütles ...

mmmm.. olen brüleekreemi küll söönud aga ise valmistamiseni ei ole veel jõudnud.. sinu omad näevad isuäratavad välja :)

Pille ütles ...

Katjaga nõus - väga ilusa moega brüleekreem. Mina pole ka klassikalist brüleekreemi ise teinud (Kristjan ei lase löögile), küll aga proovisin ühte kohupiimabrüleekreemi..

KARDEMON ütles ...

aitäh Katja ja Pille!
nüüd tahaks ka hakata muid brüleelisi tegema (mõned retseptid kõrvle pandud). leeklamp vajab ju kasutamist :D