12. juuni 2008

rummikoogid


O'ma tõi ükskord juba peaaegu vanaks läinud biskviitpõhja ja ütles, et tee rummikooke. mul polnud väga aimu kuidas see käia võiks... ta andis lihtsad juhtnöörid... ja ma olin imestunud et see tõesti nii lihtne ongi. maitsevadki nii nagu poest ostetud... vahe on muidugi selles, et ise tehes saab ikka hulgim... kuigi ega üle kahe koogi rohkem korraga tahagi... nii paras amps on 1 kook. kaks kooki söön ma tavaliselt ikka, sest mul on kalduvus liialdada....

O'ma rummikooke tegemas on üks minu lapsepõlvemälestustest :) ta nimelt töötas restoranis, kuhu juurde kuulus ka kohvik. seal jäi ikka koogikesi-saiakesi üle... ja kui ma pärast kooli käisin seal köögis uudistamas, siis ükskord ta tegigi justkui eimillestki mu lemmikkoogikesi. see oli natuke müstika ;)



rummikookide tegemiseks läheb vaja:
1 tordipõhi (biskviitpõhi) või kookide jäänused
~3 spl kakaod (Meie Mark vms)
rummiessentsi
hapukoort

(marmelaaditükke)

kaunistuseks šokolaadi/võikreemi/marmelaadi/vahukoort vms

1. lõika tordipõhjal küljed ära.
2. pudista kaussi biskviit.
3. lisa kakao ja rummiessents (ja marmelaaditükid kui meeldib) ning törts hapukoort ( et kogu mass oleks seotud aga samas vormitav), sega ained omavahel.
4. vormi meeldiva kujuga koogid.
5. pudista kaussi biskviidipõhja küljed ning rulli kooke seal sees. ja kaunista.

ülemisel pildil on viimati tehtud rummikoogid. neid kaunistasin sulatatud šokolaadiga: panin kilekoti nurka (kasutasin leivakilekotti) ~3tk šokolaadi, tegin peale sõlme ning asetasin kuuma vette sulama. kui šokolaad oli sulanud, siis tegin nurka augu ning niristasin kookidele. nii mõlemit värvi šokolaadiga.
alumisel pildil on esimesed rummikoogid. neile vajutasin noaga vaod sisse ja peal on valge šokolaadi tükike :)
poes on müügil ka sellised piklikud rummikoogid.. aga pallikesed on tõesti nunnumad.

siin on natuke erilisemad rummikoogid.. või siis trühvlid.. :)

4 kommentaari:

Evelin ütles ...

oh, ja tulid nagu päris? siis ma pean ikka nõnda veel korra proovima, see oleks üks paras unistus kodus poerummikooke teha:)

Pille ütles ...

Oo, Sa oled ikka tõesti rummikoogilainel, Kardemon :) Mina neid päris klassikalisi polegi veel teinud. Ilmselt peaks ja ruttu :)
(PS Jaga seda uuemat fotot foorumis ka, eks!)

KARDEMON ütles ...

panin siis eelmise rummikoogi postituse juurde :)

Ragne ütles ...

mina, rummikoogi maniakina olen ammu just sellist retsepti otsinud. Need küpsistest tehtud rummikoogi retseptid ei ole ikka need õiged. Igastahes biskviitpõhi ostetud ja homme läheb tegemiseks.. Tänud!