16. juuni 2008

kringlitegu

võtsin ette esimese kringliteo... varem olen teinud pidusaiasid aga kringlit mitte kunagi. üldse olin arvamusel mõni aasta tagasi, et kringlit saab ainult kondiitriärist tellida :D kuni sain ühe usina perenaise enda tehtud kringlit mis maitses nagu päris kringel... niiet üldse on tore et ma avastanud olen, et igasuguseid asju saab ka ise teha :)

pärmitaigna tegemise õppisin selgeks vanaema kõrvalt. tema põhiline mõõtühik küpsetamisel on "tunde järgi." vaikselt olen hakanud aru saama, mida see tähendab... ja rakendan samuti seda meetodit köögis ;)


vanaema retseptid kirjutasin ta enda dikteerimise järgi üles ning köitsin kokku tema 50+A sünnipäevaks (tema valem enda vanuse avaldamiseks ;). katsusime siis enam-vähem arusaadavad ühikud juurde panna, et ka teised saaks nostalgitseda ta sööke tehes. kokku lasin köita päris mitu kokaraamatut, mida jagasime siis "ta lastele" - nimelt on ta paljusid hoidnud ja kasvamisel saatjaks olnud.





ehk siis pärmitaigna tegemisel juhindusin tema õpetusest. suurim vahe, mis mujalt loetud õpetustega valdavalt on, seisneb pärmi lisamise viisist... et tema hõõrub pärmi suhkuga vedelaks ning siis lisab piima jne... kuivpärmi paneb ikka jahu hulka ja viimasel ajal on ta just selle pärmi fänn... et eriti kiiresti pidavat kerkima.


pidusaiasid teeb ta kaneeli-suhkru täidisega. kui ma olin ise nende tegemisest ammendunud, otsisin mida veel võiks vahele panna.. šokolaaditäidis (mis nami-namist), kõlas ahvatlevalt...


panin vahele veel tükeldatud soolapähkleid.


esimene katsetus oli õele sünnipäevaks.mõnus šokolaadine-pähkline sai (ilmselt panin vähemalt topeltkoguse vahele).





nüüd siis see kringel...

esimest korda kergitasin taigent, potti soojas vees hoides. maal polnud toas pärmitaigna kerkimise jaoks sooja kohta. mõned päevad varem olin kuulnud tupperware imekausist, mida just soojas vees hoides kasutatakse pärmitaigna kergitamiseks. ainuke vaba suur anum - pott - sobis selleks ka... taigen kerkiski!!!

kartes küpsetist tooreks jätta, suutsin seda natuke kauem ahjus hoida kui tegelikult vaja oleks olnud. polnud nii pehme kui oleks ideaalne olnud... pritsisin kringlit veega ja jätsin köögirätiku alla seisma.. natuke pehmemaks läks..

mulle meeldib peojärgsel päeval kringlit süüa.. siis on see natuke tahkem... seekord sain peaaegu-järgmise-päeva-kringlit esimesel päeval :) aga järgmisel korral katsun siiski pehmemat kringlit küpsetada :)

5 kommentaari:

Ssille ütles ...

Väga tore idee selline kokaraamat teha!

KARDEMON ütles ...

:)
aitäh!

Maria ütles ...

Aga kus ma saaksin selle kringli täpset retsepti...nii toreda jutu peale tuli endalgi tahtmine oma esimene kringel küpsetada :)

KARDEMON ütles ...

vabandan, maria, et nii kaua vastamisega on läinud. märkasin alles täna Su postitust!
põhimõtteliselt retsept selline, et tee pärmitaigen..

ntks selle juhendi järgi:
http://www.nami-nami.ee/recipe.php?q=detail&pID=2764

siis rullid lahti, paned vahele meeldiva täidise (kohupiima või kaneeli suhkruga või šokolaaditükid....), ja siis kas keerad rulli ja keerad pannile kringlikujuliseks ning lõikad noaga/kääridega sälgud sisse... või lõikad 3 riba, keerad need rulli, punud "patsi" ja keerad pannile kringliks.

loodan et mu juhendist on kasu! anna teada kui kringli tehtud saad!
kui tahad täpsemat retsepti vms, siis võid mulle ka kirjutada. katsun paremini seletada: siljaro@hot.ee

Anonüümne ütles ...

Aitäh :) Igatahes oli sellest juhendist kasu. Paari nädala pärast tulemas üks sünnipäev ja kavas küpsetada üks ilus mahlane kringel :) Loodan, et õnnestub.
-maria-